KLASIČNA MASAŽA

Spoznanje, da si lahko ljudje z dotikom naredimo veliko dobrega, je staro kot človeštvo. Masaža šteje za naravno ljudsko zdravilo in ji pripisujemo kar nekaj pomembnih učinkov, saj sprošča telo in um. Izboljšuje krvni in limfni obtok, spodbudno deluje na  prebavo ter hitreje odplavljanja metabolne produkte, sprosti in raztegne skrajšane kite in mišice, zmehča otrdline in zlepljena tkiva, zvišuje nam tudi prag za bolečino. Neguje kožo, da postane bolj elastična, vitalna ter služi predvsem za premagovanje stresa in izboljšanje psihičnega počutja tako da vrača voljo bolnikom.

Beseda masaža je po vsej verjetnosti izpeljana iz grške besede massé (stiskati, gnesti). Besedni koren se pojavlja tudi v arabščini (mas), v latinščini (massa), v francoski besedi maser in v večini primerov pomeni mazati, gladiti ter stiskati. Za utemeljitelja klasične masaže velja Šved Per Henerik Ling (1776-1839). Razvil je tehniko, ki jo danes imenujemo švedska masaža. V njej je združil svoje znanje o gimnastiki in fiziologiji ter kitajske, egipčanske, grške in rimske tehnike.

Najstarejši zapisani dokument o masaži je nastal približno 5000 let pr. n. š. – Ebersov papirus iz Egipta. Drugi najstarejši dokument izhaja iz Kitajske. V kanonu Nei Thing Son Wen, ki ga je po vsej verjetnosti napisal Houang-ti (okoli 3700 pr. n. š.), sta masaža in gimnastika del aktivnosti, s katerimi skrbijo za zdravo telo. Kitajska knjiga Klasična interna medicina Rumenega cesarja iz leta 2700 pr. n. š. priporoča dihalne vaje, masažo kože in mišic ter izvajanje vaj za dlani in stopala v primeru obolenj, kot so paraliza, podhladitev ter zvišana telesna temperatura. Tudi s področja Indije izvirajo podatki o masaži, stari okoli 4000 let. Tradicija in zanimanje za masažo traja vse do danes.

Masaža prinaša številne koristi. Spodbuja ali miri, to je odvisno od globine in hitrosti masiranja. Odpravlja napetost, preganja nespečnost ter sprošča boleče mišice, torej poskrbi za dobro počutje. Nekateri so prepričani, da že samo ugodje, ki ga povzroča masaža, učinkuje zdravilno.

Važen je »dotik«, zato je zelo priporočljiva ročna masaža, saj noben aparat ne nadomesti toplih rok izkušenega maserja. Do bolezni pride, ko v telesu pride do energetskega disbalansa in nastopijo težave z zdravjem. Na to vplivajo zunanji patološki dejavniki (vročina, mraz, veter …) in notranji patološki dejavniki (jeza, tesnoba).

Po treh stvareh v življenju najbolj hrepenimo – po sreči, svobodi in duševnem miru.

TERAPEVTSKA MASAŽA

Terapevtska masaža hrbta je močnejša masažna tehnika,  s katero odpravljamo mišične napetosti in nepravilnosti, povzročene zaradi preobremenitev, degenerativnih sprememb, nepravilne drže, nenadnih gibov, premalo fizične aktivnosti in premalo razgibanih mišic najpogosteje v vratnem in ramenskem  predelu, lopaticah in križu. S tehnikami – gladenjem, gnetenjem, tapkanjem, vtiranjem, tresenjem in pritiski dosežemo, da se koža, tkivo in mišice najprej ogrejejo, pospeši se cirkulacija, mišice se sprostijo, napetosti in zakrčenosti popustijo in bolečine največkrat občutno popustijo, če že ne povsem izginejo in gibljivost problematičnega predela se izboljša.

V Grčijo se je masaža prenesla iz Egipta. Grški zdravnik Hipokrat je že poznal različne učinke masaže, ki jih je dosegel z različnimi prijemi in postopki. Ugotovil je, da lahko z ustrezno masažo sprosti napete mišice in okrepi oslabele, prav tako pa je poznal ugodne učinke masaže na krvni obtok, nespečnost, na sanacijo poškodb. Hipokrat v svojih delih masažo opisuje pod imenom »anatripis«, kar v grščini pomeni terapevtsko drgnjenje. Grčija je bila prva država, kjer se je masaža začela uveljavljati pri različnih vrstah telovadbe in športa.

Osnovno delovanje masaže lahko razdelimo na dve komponenti: na fizično, ki ugodno vpliva na kožo, mišice, živčevje, presnovo, krvni obtok in sklepe, ker izboljšuje prekrvavitev, telesu pa vrača prožnost in gibčnost, kot tudi na psihično sprostitev uma in duha, ker krepi imunski sistem. Človek je psihofizično bitje, zato je v sedanjem stresnem življenju še posebno pomembna in potrebna , ker vemo, da stres slabo vpliva na naš imunski sistem.

Zdravje je največje bogastvo.S svojim telesom bomo usklajeni le, če ga bomo imeli resnično radi in ga spoštovali. dr. Horriet Lerner

ROČNA ANTICELULITNA MASAŽA

Anticelulitna masaža je ena izmed vrst masaže, ki je namenjena odpravi celulita in je osredotočena na problematična področja spodnjega dela telesa – zadnjica, stegna, boki. Podobna je klasični masaži, le intenzivnejša in pri kateri se še posebej skrbno upošteva smeri limfnih poti.  Delno se razlikuje od klasične masaže po tehnikah, ki se izvajajo, po intenzivnosti izvajanja in področju, ki ga maser obdeluje. Podkožno tkivo se najprej ogreje z gladenjem in otiranjem, kar izboljša pretok krvi v mišicah, mikrocirkulacijo podkožnega tkiva ter limfni in krvni obtok, nato pa z ostalimi tehnikami in prijemi spodbudimo izločanje toksinov in zastale vode iz telesa, sproščanje maščobe iz celic, ob tem se sprostijo pritiski na krvne in limfne žile, posledično se podaljšane tranzitne poti hranljivih snovi do celic normalizirajo.

Celulit oziroma njegov nastanek sta povezana s kopičenjem maščobnih celic v podkožju, pogosto zaradi veliko sedenja in premalo telesne aktivnosti, neustreznih prehranjevalnih navad in razvad, zastajanja vode v telesu, hormonskih neravnovesij, genetske predispozicije.

V borbi proti celulitu torej imamo nekaj možnosti, se pravi spremeniti nekaj tistih dejavnikov, na katere sami lahko vplivamo – prehrano, gibanje, primerna, ne preozka oblačila, nega telesa in redna masaža.

Pri tretmajih ročne anticelulitne masaže se uporabljajo kvalitetna naravna in eterična olja, s katerimi lahko delno izboljšamo učinke.

Nobena težava ni taka, da je ne bi mogli rešiti skupaj, le malo pa je takih, ki jih lahko rešimo sami. Lyndon B. Johnson

  • Kako pogosto na masažo ?

    Večina ljudi se za odhod na masažo odloči šele, ko se pojavijo težave z bolečinami in stresom. Odlična izbira, a včasih prepozna. Masažo bi si v resnici morali privoščiti čim pogosteje, saj pripomore tako k doseganju celostnega zdravja kot tudi odličnega počutja. Večina ljudje zaradi hitrega življenjskega ritma hrepeni po miru, sprostitvi in po najvažnejšem – fizičnem dotiku. In ker so občutki po masaži tako neponovljivi, si jih večina tistih, ki so bili vsaj enkrat na masaži, želi doživeti znova in znova, čeprav ne vedo, kako dobrodošla je tudi za njihovo zdravje.

  • Kakšni so pogoji za učinkovito masažo?

    Pogoj za uspešno masažo je tudi dobra komunikacija med vami in maserjem, zato si bom pred pričetkom masaže v ta namen vzela nekaj minut časa za pogovor. Zaupajte mi svoja pričakovanja, težave, želje in me opozorite na morebitne poškodbe ali občutljivosti, da bom lahko prilagodila masažne prijeme temu stanju ali zahtevam. Svetujem, da se med masažo skušate čim bolj sprostiti, razmišljati o prijetnih situacijah, pozabiti na vsakdanje skrbi, ker bodo tako učinki masaže večji. Vsaj uro pred masažo se ne priporoča obilnejših obrokov, kajenja in uživanja alkoholnih pijač. Pred masažo si privoščite toplo, sproščujočo kopel ali tuširanje, kajti masažna olja so povsem naravnega izvora in primerna za nego kože, zato jih po masaži ni potrebno odstraniti. Daljše lase bo potrebno speti, nakit odložiti. Pred pričetkom masaže se boste slekli do spodnjega perila, vendar bo med masažo odkrit le del telesa, ki se masira. Prostor je ogrevan na 24 stopinj.

  • Kdaj masaže ne izvajamo?

    Masaže se ne izvaja pri rakavih obolenjih, tumorjih, svežih in odprtih ranah, pri vseh vnetjih in kožnih boleznih, pri povišani telesni temperaturi in kadar je prisotna oteklina, bolečina, rdečica ali je motena funkcija, osteoporozi, krčnih žilah in rizični nosečnosti.